Fitball gerinctorna

Olyan speciális, dinamikus sporteszköz, amelynek használatával megóvjuk csontjainkat, ízületeinket, és aerob gyakorlatok végzése mellett is optimális szív- és érrendszeri terhelést biztosíthatunk. Mivel a labdán rugózva mozgunk, ezért nagyon biztonságos, könnyed és vidám, gyerekektől a felnőttekig, kezdőktől a versenysportolókig mindenki használhatja, ha megfelelően állítják össze a gyakorlatokat.


Előnye

Amikor bármilyen alátámasztás nélküli edzést végzünk, akkor izmainknak jelentős erőfeszítésbe kerül a megfelelő testtartás biztosítása, és ez a folyamatos munkavégzés egyértelműen emeli a pulzusszámot is. Ha megfelelő módon tehermentesítjük tartó izomrendszerünket, akkor ezzel arányosan csökken pulzusszámunk is. A fitball-lal végzett aerob gyakorlatok minden tekintetben hasonlók, vagy éppen azonosak az alátámasztás nélkül végzettekkel, mégis a fent elmondott okok miatt sokkal egyenletesebben emelkedik pulzusszámunk. Mindez biztonságos, egyenletes terhelést jelent, és elkerülhető a túlzott tejsavasodás, mely akadályozhatja a zsírfelhasználást is, vagy éppen izomlázat okozhat.


Az aerob szakasz

Mivel a fitball tréning aerob szakasza viszonylag nagy terhelést jelentő mozgás, így növeli az erő-állóképességi szintet. Különösen igaz ez a törzs izmaira, hiszen komoly dinamikus izommunka végzése mellett lehetünk csak képesek egyensúlyunkat megtartani a különböző nehézségi szintű gyakorlatok végzése közben.


Helyes tartás

A megfelelő méretű labdán ülve minden erőlködés nélkül elérhetjük a gerinc helyes pozícióját. Lényegében azonos körkörös terhelés éri a porckorongot, így nem kell tartani sérüléstől. A labda a gerincre, porckorongra ható erők folyamatos korrigálását végzi, ez olyan, mintha valami masszázst kapnánk. Mivel a labdának az a tulajdonsága, hogy kerek, és el is gurulhat, ezért a törzsizomzat folyamatos és összehangolt korrekciója szükséges egyensúlyunk megtartásához. Így a hátizomzat számára a fitball-lal végzett edzés megfelelő tréninget jelent.


Miért válasszunk fitball edzést?

Mert a csoport összetételének és céljának megfelelően összeállított gyakorlatokkal

  • fejleszthetjük az aerob állóképességet
  • támogathatjuk a zsírégetést
  • korrigálhatjuk a cellulitiszes bőrt
  • fejleszthetjük a rugalmasságot, erőt
  • megakadályozhatjuk a csontritkulás kialakulását
  • javíthatjuk a testtartást
  • élénkíthetjük a porckorongok vérellátást
  • javíthatjuk az izomkoordinációt


A labdás torna további előnyei

  • zenére végezzük, ezért élvezetes
  • mozgásanyaga változatos
  • teremben, lakásban, egyénileg és csoportosan végezhető

NYITVA TARTÁS:
hétfő-péntek: 7-21h
szombat: 9-18h
vasárnap: igény szerint

6721 Szeged, Maros u. 26.
Tel.: +36 30 475 4574
info@vizililiomfitnesz.hu

Órarend

Időpontfoglalás

Partnereink:

Tímárház Panzió
Fehértói Halászcsárda és Panzió
Ligetfürdő Kft.
MATRIX LBS Kft.
MATRIX TELESALES Kft.
Boleró Étterem
Turinform Szeged
Roosevelt téri Halászcsárda
Szegedi Mozgássérültek Alternatív Egyesülete
Tisza Hotel Kft.
Ultramed 2000Bt.
Watsu Magyarország Egyesület
A projekt a DAOP keretében, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.